Časopisi, TV oglasi, spletne strani, vsak dan smo “bombardirani” z nešteto različnimi grafičnimi oznakami, ki propagirajo določene izdelke/storitve/podjetja. Logotip je tista osnovna grafična podoba, ki ustvarja prvi kontakt med nami kot oglaševalci (ponudniki izdelkov ali storitev) in potencialnimi kupci. Če je logotip dobro narejen, si ga bodo zapomnile tudi generacije, ki šele prihajajo. Poznamo številne primere iz polpretekle zgodovine, ko je temu res tako. Silhueta stekleničke, ki predstavlja Coca Colo, npr. – ne verjamem, da na svetu obstaja več kot desetinka promila ljudi, ki tega logotipa ne bi takoj povezalo z najbolj priljubljeno brezalkoholno pijačo na svetu. Kakšen logotip ima ena najbolj razširjenih blagovnih znamk za oblačila in obutev na svetu? Preprosta kljukica – to je Nike. Delno odgriznjeno jabolko – jasno, gre za Apple, trenutno najbolj popularno podjetje v svetu računalniške tehnologije. Kot vidite, za prepoznavnost logotipa ni nujna vele-kompliciranost in številni motivi – včasih resnično prevlada rek – manj je več.

Logotip

Ko se odločamo za izdelavo logotipa, moramo seveda premisliti o tem, kaj želimo našim potencialnim strankam sporočiti. Izbrani logotip mora izžarevati vizijo in poslanstvo našega podjetja, pa tudi karizmo naših proizvodov ali storitev. Čeprav bi kdo na podlagi zgornjih primerov zaključil, da je izdelava logotipa precej enostavno in hitro opravilo, pa temu še zdaleč ni tako. Pomembno je, da se v oblikovanje logotipa vključijo tako mojstri oblikovanja grafične podobe, kot tudi marketinški strokovnjaki – le z uspešnim sodelovanjem “obeh vej” bomo lahko upravičeno pričakovali najboljši rezultat – super popularen logotip. Če bomo uspeli doseči nivo, ko bodo naključni mimoidoči zgolj ob pogledu na logotip našega podjetja le-tega takoj povezali z nami in našimi izdelki/storitvami, bomo lahko upravičeno ponosni na izbiro/izdelavo našega logotipa. Sicer se pogosto dodaja, da se s časom določeni detajli posameznega logotipa malce spremenijo, ampak so to v veliki večini resnično malenkostni popravki, ki pa ne skazijo končne podobe, ki je tako še vedno zapisana kot asociacija v mnogih glavah.